Week 10

20 mei 2019 - Málaga, Spanje

Zo, er zitten alweer 10 weken op. Nog 2 te gaan... Om eerlijk te zijn mag het van mij nu wel zo'n beetje voorbij zijn, ik ben er wel aan toe om weer terug te keren naar het vertrouwde Barneveld en mijn eigen kamer, badkamer, keuken en vriendinnen.

Het is nu maandag en ik heb me de hele dag helemaal dood verveeld. Op het moment zit ik bij Costa Coffee een enorme bak Cappuccino naar binnen te werken om wakker te blijven. Sas is vannacht terug gegaan naar Nederland en ik heb me nog nooit zo verdrietig gevoeld denk ik haha, het tranenballet was erger dan bij een break-up ;). Vanaf dag 1 is zij mijn beste maatje hier geweest voor 10 weken en nu ben ik gewoon alleen achter gelaten. Bijna iedereen van onze vriendengroep is naar huis en dat maakt het er niet veel leuker op. De komende 2 weken ga ik me dus nog maar even focussen op school en lekker uitrusten en bijkomen zodat ik niet helemaal gesloopt terugkeer.

Laat ik verder gaan waar ik de vorige keer gebleven was, Sas en ik zouden een scooter huren en naar de omliggende dorpen rijden. Grappig verhaal, hier komt het. Wij zijn met ons goede gedrag die avond ervoor niet wezen stappen zodat we fit waren om te rijden, dus wij staan daar met onze blije kop om 10 uur in de ochtend, zegt die man doodleuk ja je hebt je rijbewijs niet langer dan 1 jaar dus je mag hem niet huren. Sas had haar rijbewijs 11 maanden dus dat was ook niet goed. Nou ik werd boos dus ik zei ho eens even meneertje, dat had wel even gezegd mogen worden want hier wist ik absoluut niks van. Het lullige was dat we hem online moesten reserveren dus ook betalen van te voren. Maar meneertje bleef volhouden dat het gezegd was, dus ik checken staat het in de bevestigingsmail die je krijgt na de betaling, JA DAAAG. Typisch Spaans natuurlijk maarja meneertje bleef volhouden dat hij ons geld niet kon terug geven. Dus wij balen als een stekker, voor jan lul vroeg opgestaan. Toen zijn we maar weer in bed gaan liggen, om op te laden voor die avond. We hebben die middag bij de leukste pokébar ooit gegeten, mocht je ooit naar Malaga gaan, ga dan even langs bij Kawaii pokébar voor een pokébowl. Daar hebben we uiteraard een fotoshoot gehouden en een kiekje geüpload op Instagram. Die namiddag/avond zouden we naar een dorpje verderop gaan want daar hebben ze allemaal buiten BBQ's aan het strand. Dus die middag  hebben we boodschappen gedaan met de hele groep en zijn we met de bus naar dat plekje gegaan. Daar hebben we heerlijk gebbq'd en spelletjes gedaan. Een van de leukste avonden die ik hier heb meegemaakt denk ik.  Die dag erna zijn we naar het strand gegaan, zoals ik bijna elke dag doe, en daar zagen we een speedboot met een banaan erachter. Sas en ik konden ons niet inhouden en hebben een ritje gemaakt op de banaan. Ik heb nog nooit zo hard gelachen als toen, zo hard dat ik gewoon bijna in mn broek zeek van het lachen. We waren erg goed aangezien ik maar 1x gevallen ben en Sas 3x. Toen begon de schoolweek weer en heb ik niet zoveel bijzonders gedaan dan naar school gaan en op het strand liggen.

Op Donderdag 9 mei zijn we weer terug gegaan naar de BBQ spot en hebben we nog een keer de BBQ aangestoken, het was weer heerlijk genieten. Lekker gesocialised met Spaanse mensen die daar aan het chillen waren. Die dag erna was het weer vrijdag en hebben we gelunched met de hele groep omdat weer iemand de groep ging verlaten, helaas ;(.  DIe zaterdag weer wezen stappen uiteraard, en naar de shotjesbar 'MonkeyHouse' geweest waar ze 126 verschillende shotjes hebben voor maar 1 ekkie per stuk! Net niks!! Was weer lachen gieren brullen die avond. De dag erna zijn we naar de haven gelopen want er is blijkbaar elke zondag markt in de haven, leuk dat ik daar achter kwam na 9 weken! Daarna even gelounched bij het Hard Rock Café en onszelf weer tonnetje rond gegeten.

Afgelopen week heb ik mezelf even een soort van vakantie gegeven aangezien Sas klaar was met school en een week vrij had. Maandag hebben we een fiets gehuurd en zijn we langs de kust naar Pedregalejo en El Palo gefietst. Wat was dat heerlijk om na 10 weken weer op een fiets te zitten. Die middag zijn we naar de Lidl gefietst en als echte housemommy's met de boodschapjes op de fiets terug naar huis gefietst. Dinsdag weer op het strand gelegen. Woensdag zijn we nog een keer op de Catamaran geweest en hebben we de swimtour gedaan, met Sas, Pieter en Stan. Dat was heerlijk. Smiddags vonden we het een goed idee om shots te nemen tijdens de lunch en daydrinking te doen, wat eindigde dat we om half 1 s'nachts rollend naar huis zijn gegaan. Donderdag was het alweer de laatste dag van Stan en Pieter en zijn we uiteten geweest. Daarna zijn we naar het AC Marriot Hotel geweest, het hoogste dakterras van Malaga. We zaten op de 15e etage. Prachtig uitzicht was dat, daarna helaas afscheid genomen en met tranen naar huis gegaan. Vrijdag wilden we eigenlijk naar Benalmadena gaan, maar we hadden geen zin meer. Dus we zijn we een museum ingedoken. Het optisch illusie museum, zeker een aanrader. Het was zo grappig en we hebben de meest gekke foto's gemaakt. Zaterdag op het strand gelegen. Die nacht om 00:00 was het eindelijk zo ver, MY BDAY. Jullie weten wat een ding dat altijd voor mij is, en de mensen hier hebben de afgelopen weken elke dag moeten aanhoren dat ik bijna jarig ben. Zaterdag nacht hebben we het goed gevierd en zijn we uitgeweest, ik had een soort van kroon op mijn hoofd waar op stond: 'Estar tan buena me ha costada 19 anos. Wat betekent: het heeft mij 19 jaar gekost om zo goed te zijn. Veel kan ik niet meer navertellen over die avond, gelukkig heb ik de hilarische foto's en filmpjes nog. Gister was ik dan echt jarig en Sas heeft zo d'r best gedaan om me een leuke dag te bezorgen. Er hingen slingers in mn kamer en toen ik wakker werd kreeg ik een stuk taart met kaarsjes erop en cadeautjes. In de middag hebben we op het strand gelegen en s'savonds uiteten geweest om mijn verjaardag te vieren en haar tijd hier af te sluiten. Ik baalde wel een beetje dat ik het niet thuis kon vieren met iedereen, volgend jaar maar een extra groot feest geven dan! Vannacht is Sas om 4 uur vertrokken en hebben we tranen met tuiten gehuild. Ik mis m'n maatje nu al zo erg. De laatste 2 weken hebben we samen gewoond in mijn kamer dus het was heel raar om vanochtend wakker te worden en niet tegen haar aan te kunnen lullen. Dat is even wennen. Het voelt een beetje alsof ik een arm mis ofzo. Ook wel logisch aangezien we 10 weken een soort Siamese tweeling waren en niet van elkaars zijde weken. Maar gelukkig zien we elkaar snel weer in Nederland, kan nu al niet wachten.

Dus nu is het bijna zover en ben ik over 12 dagen al thuis mensen! Bereid je maar voor, de rust is voorbij! Eindelijk mn lieve vriendinnetjes weer zien, mn opaatjes en omaatjes en mn grote broer! Wat heb ik hen gemist zeg. Nachtjes aftellen is begonnen!

Dikke kus van mij en tot snel lieverds!

Love jullie

1. Willie Zweers:
    20 mei 2019
    Weer een heel leuk stuk Rachel. Wanneer ga je een boek schrijven?😂Nog ff volhouden en dan mag je weer naar huis. Liefs Opa en Oma
  2. Adrie Tukker:
    21 mei 2019
    Zo he, dat is nog eens studeren. Al die moeilijke woorden zoals vakantie, uitgaan plezier etc.etc.🤪
    De tijd gaat snel en je hebt in ieder geval genoten en veel geleerd en gezien.
    Wij vinden het ook wel weer fijn als je “ in de buurt” ben.
    Kom je gauw weer eens oma’s kippesoepje
    eten?
    Fijne tijd nog en gauw tot ziens,
    Dikke hugs van oma Edy en Opaatje A3