Week 4

4 april 2019 - Málaga, Spanje

Buenos dias!

Zal ik ook maar weer eens wat van me laten horen, voor de mensen die dachten dat ik verdwenen was van de aardbodem. Zoveel dagen dat ik hier al zit maar zo weinig tijd om een verhaal te typen. Dus laat ik nu maar even de tijd er voor nemen en de afgelopen paar weken samenvatten.

Mijn laatste verhaal was toen ik er net een week zat. Ondertussen is er al heel wat tijd verstreken en heb ik ook al aardig wat dingen beleefd. Door de weeks ga ik gewoon nog steeds naar school en dan s'middags een beetje chillen in de stad of op het strand.  Ik zit nu heel hard te denken wat ik allemaal gedaan heb, het is zoveel dat ik me niet alles kan herinneren. Ik heb een heel leuk schattig winkeltje ontdekt waar ze een hele mooie trap hadden met allemaal planten en lampjes, er stond ook een tekst op de muur bij de trap. De verdad no vas a subir por pereza? En dat betekent: Ga je echt uit luiheid niet klimmen?  Dat vond ik wel een leuke tekst en heb dus ook honderdduizend foto's bij die trap gemaakt. Ook heb ik de lekkerste churros ooit gegeten bij Casa Aranda. 2 van die grote churros en warme chocolade saus, heerlijk en lekker vet. Ik kan ook niet ontkennen dat ik al wat ben aangekomen, dat is wel weer spijtig helaas maarja misschien ga ik dan thuis eindelijk eens een keer gebruik maken van mijn abonnement bij de Basic-Fit. Ook heb ik voor het eerst in mij leven nagels laten zetten bij Vietnam Nails, dat was me een ervaring. Ze spraken namelijk geen Engels en ook geen Spaans! Helemaal top dus dat waren de stilste 45 minuten in mijn hele leven. Vervolgens zijn we smiddags ook een keer naar het strand geweest toen het wat kouder was om een Duits drankspel te spelen genaamd: Flunkyball. Nou dat was me ook een ervaring en het is eigenlijk nog leuker dan Bierpong, misschien komt dat ook omdat ik beter ben in Flunkyball dan in bierpong ;). De andere middagen nog meer rondgehangen in de stad en nog meer churros naar binnen gewerkt. In het weekend de club weer onveilig maken uiteraard en de dag erna jezelf afvragen of het leuk was en waar je geweest bent. Klinkt als een standaard weekend, maar wel lache uiteraard. De andere dagen van het weekend nog meer bierpong en shisha.

Natuurlijk moet ik ook wel een beetje cultuur snuiven en toerist uithangen als ik hier ben, dus ik heb op zondag 2 musea's bezocht. Het Alcazaba, dat is een Moors fort, en het Centre Pompidou, dat is moderne kunst. Ik heb mijn ogen uitgekeken, het was echt prachtig. De mooie binnentuinen in het Alcazaba met mooie patronen, bogen en bloemen en de moderne aparte kunst in Centre Pompidou. Ook daar zijn natuurlijk weer tig foto's gemaakt. Na die musea tour vonden we dat we tapas verdient hadden en zijn we tapas wezen eten. Sas en ik hadden zoveel honger dat we 6 gerechten besteld hadden om te delen dat zelfs de ober in shock was en wow zei toen hij het 5e bord bij ons neerzette. Het was heerlijk en we hebben het gewoon beide helemaal opgegeten. Toen werd het weer wat minder en was het iets minder strand en iets meer binnen Netflix kijken, ook leuk.

Ik ben ook nog naar een echt Marrokaans thee huis geweest en heb mezelf daar gewaagd aan de Marrokaanse thee, nou ik heb nog nooit zulk slootwater in mn leven gedronken en de enige manier om het normaal weg te krijgen was met een halve pot suiker. De baklawa en shisha waren wel goed trouwens. Naja wel weer een ervaring rijker en kan ik dat weer van mn lijstje strepen. Vervolgens dat weekend nog meer uitgeweest en op zaterdagavond thuis gebleven en om 12 uur snachts sushi gegeten.

Op zondag ben ik naar de Cereal Hunters geweest, een café waar ze allemaal verschillende soorten cereal hebben. Bij normale mensen zou dit ontbijt of lunch zijn maar ik heb het gewoon om 5 uur smiddags gegeten en het smaakte heel best. Toen zijn Sas en ik nog even wezen souvernir shoppen en een paar rondjes gemaakt door de stad om te kijken of we nog wat nieuwe straatjes konden ontdekken. Deze week nog meer tapas gegeten met mama en veel cocktails genuttigd.

En gister was een hele leuke dag want uit school zijn we naar het strand gegaan en hebben we paella gegeten. Dat was dus mijn eerste keer paella met VIS. Een jaar geleden at ik nog geen vis en ging ik minimaal 100 meter verderop zitten als er iemand vis aan het eten was. Maar in ieder geval dus paella gegeten met mosselen, inktvis (of octopus, geen idee eigenlijk) en van die enorme gamba's die je zelf nog moet pellen. Gamba's at ik al wel en lustte ik al maar mosselen en inktvis had ik nog nooit gegeten, dus ik zo'n mossel proeven, nou gadverdamme het was net alsof ik een hap zeewater nam. De inktvis was wel echt heel lekker en de gamba's uiteraard ook nadat ik ze eindelijk gepeld had. Al met al kan ik dus zeggen dat ik paella lekker vind en het zeker nog wel een paar keer wil eten. 'S avonds zijn we met de catamaran de zee op gegaan om de zonsondergang te bekijken. Dat was echt prachtig dat uitzicht. Ook toen de zon onder was en je vanaf de zee naar de stad keek, al die lichtjes die je zag echt prachtig. Om half 10 waren we van de boot af en toen heb ik ijs gegeten want ik had enorme honger, ik heb pistache weer helemaal ontdekt sinds ik hier zit. Mijn ijs was dus ook pistache smaak, echt verrukkelijk. Daarna ben ik naar bed gegaan want ik was helemaal kapot.

Nu ik jullie weer een beetje bijgepraat heb ga ik weer lekker verder met genieten hier en zodra het kan zal ik weer even de tijd nemen om een verhaaltje te schrijven.

Dikke kussen. XXX