Week 6

19 april 2019 - Málaga, Spanje

Hola chicos,

Het laatste dat jullie van mij vernomen hebben is dat ik naar wat musea geweest ben, dat mama hier op bezoek was en dat ik met de catamaran een tocht gemaakt heb. Ondertussen zijn we alweer 2 weken verder en zal ik jullie even bijpraten over de afgelopen 2 weken.

Het is nu ondertussen 15:22 vrijdagmiddag. Om eerlijk te zijn ben ik net een uurtje wakker, we zijn woensdagnacht en donderdagnacht uitgegaan en daarvan heb ik even bijgeslapen vannacht. Deze week is heel relaxed aangezien we alleen school hadden op maandag, dinsdag en woensdag, dit door de Semana Santa. Iedereen heeft deze week een week vakantie, de kinderen zijn vrij van school, de studenten hebben geen uni en de volwassenen hoeven niet te werken. Het is een heilige week. Heilig schijt irritant, het is voor 1 dag leuk om mee te maken maar na een een paar dagen ben je er helemaal klaar mee. Met de Semana Santa gaan ze de hele week de straat op met zo'n 10 processies op een dag. In elke wijk en straat is er wel een en laat ik nou eens net aan de drukste straat wonen waar je dus ongeveer 6 uur van de dag je huis niet in of uit kan gaan. Aan het begin van de week ben ik elke dag gevlucht naar het strand en heb ik aan mijn kleurtje gewerkt. Maar sinds woensdag avond is het weer weer wat minder, veel regen, wind en donkere lucht. Ik probeer nu een beetje te vluchten naar koffietentjes, waar ik nu ook zit te typen, en naar de haven. Ik zal even omschrijven hoe zo'n processie er uit ziet, er loopt eerst een stoet met mensen met enorme puntmutsen over hun hele hoofd zodat je alleen de ogen nog ziet, die zijn er in het rood, zwart en wit. Die zien er uit als de KKK en als je dat hier zegt worden de mensen heel boos. In de souvenirshops verkopen ze ook kleine poppetjes ervan en dan staat de volgende tekst erbij; "this tradition has absoluty nothing to do with the KKK". Het ziet er best grimmig uit. Vervolgens is er een enorme gouden of zilveren troon die ongeveer 5000 kg weegt. Zo'n troon wordt gedragen door ongeveer 250 mensen. Dat ziet er best indrukwekkend uit. Het is ook een enorme eer als je die troon mag tillen, je moet je aansluiten bij een broederschap van de kerk en je mag hem dragen als je wordt uitgekozen, je komt in aanmerking als je tussen de 18 en 55 bent. Na de troon komt het ergste van de optocht en dat zijn de muzikanten, die bestaan uit alleen maar trommels die je van 2 km afstand al hoort en er zijn ook trompetten bij die nog vervelender zijn aangezien ze absoluut niet meegaan op de maat, en dat kan mijn overprikkelde brein niet aan. Die muziek gaat zo hard dat als ze voor in mijn straat lopen en ik op mijn bed lig het lijkt alsof er een live concert in mijn kamer gaande is. Ik denk ook dat ik aan het doordraaien ben aangezien ik zelfs trommels hoor als ze er niet zijn. Maar goed het is alleen vandaag nog en met Pasen zelf doen ze niks. Ik zal even uitleggen waarom ze er bijlopen als de KKK. Vroeger bij de katholieke kerk kon je meelopen met de processie en daarmee biecht je je zonden op, maar de mensen die wilden biechten wilden natuurlijk heel graag anoniem blijven en daarom zijn ze helemaal gesluierd als een of andere kegel. Ze lopen met enorme kaarsen in hun hand en ze druppelen kaarsvet op stenen die kinderen aan de zijkant hebben. Maarja nu genoeg over de Semana Santa.

Ik zal even verdergaan waar ik gebleven was bij mijn vorige verhaal. Ik was gebleven bij de catamaran. Die dag erna is mama terug gegaan naar Nederland. Ik was die dag ziek geworden en heb daar wel een week ongeveer last van gehad. Die week was ik helemaal uit mijn element en wilde ik het liefst het eerste vliegtuig terug pakken naar Nederland, ook kwam er een beetje heimwee nadat ik mama gezien had. Ik miste thuis best wel erg en wilde het liefst gewoon ziek zijn in mijn eigen bed thuis. Maarja naar huis gaan is natuurlijk absoluut geen optie. Dus ik heb goed uitgeziekt en een paar dagen op bed gelegen en thuis gebleven en goed geslapen, en nu ben ik weer helemaal de oude en fit.  Elk weekend is zo'n beetje hetzelfde,  vrijdag en zaterdag uit of beide avonden en de dag erna slapen en koffie drinken.

Vorige week maandag leek het mij een goed idee om mee te gaan naar de sportschool samen met Sas en Doortje. Want ik wilde een beetje gaan sporten aangezien er al aardig wat vetjes aangekomen zijn in die 6 weken dat ik hier zit. Dus we gingen een proefles doen in de gym. Nou dat heb ik goed gemerkt en aardig wat spijt van gehad die week. Wat een pijn had ik in mijn benen en billen. Ik kon de dag erna gewoon bijna niet normaal lopen. Maar goed ik zat er dus over te denken een abonnement te nemen voor de tijd dat ik hier nog zit maar ze kennen hier geen basic-fit prijsjes hoor, je betaald hier verdorrie gewoon minimaal 40 euro per maand. Nou dikke doei zo graag wil ik ook weer niet sporten. Die dag erna was ik nog steeds heel erg aan het hoesten maar niet niveau verkoudheid maar niveau bronchitis hoesten. Dus ik wilde naar de dokter want ik hoopte dat ik wat medicijnen kon krijgen. Dus ik helemaal 30 minuten lopen naar de dokter om vervolgens daar weggestuurd te worden omdat ze geen Engels praten en ik mijn zorgpas niet fysiek bij me had, ik had hem in de app van de zorgverlener staan. Ze stuurde me naar een andere dokter die weer 40 minuten verderop zat, nou dikke doei had ik echt geen zin in dus toen ben ik maar in bed gaan liggen en veel geslapen.

Die vrijdag 12 april hadden we een huisfeestje, een thema feest. Dat vind ik helemaal geweldig lekker verkleden. Het thema was 70's, 80's & 90's. Dus Sas en ik gingen als neon duo, denk maar aan een enorm fout outfit. Ik zal even wat foto's uploaden van de outfit. Ik was neon roze, maar echt alles gewoon, zelfs roze plukken in mijn haar gedaan en Sas was neon geel. Het was een super leuke avond en om 2 uur lag ik al in mijn bed compleet uitgespeeld. Dus niet eens zo laat gemaakt toen. Het was echt een hele leuke avond. Die zaterdag ben ik weer als een van de enige naar de club gegaan. Ik ben de harde kern. Dat was ook een van de leukste stap avonden denk ik. Die avond heb ik gepraat met zo'n beetje iedere nationaliteit, ik heb mij Engels verbeterd door met een groep Ieren shotjes te doen, mijn Frans verbeterd door te praten met een Fransman die, natuurlijk zoals elke Franse, geen woord Engels sprak, en natuurlijk mijn Spaans geoefend. Die dag erna begon de Semana Santa en zijn we gevlucht naar het strand aangezien het 25 graden was. Ik heb de hele dag op mijn luie reet gelegen en lekker bruin geworden. Toen ik op het strand lag ging er een groep studenten van de Erasmus Uni achter ons zitten, en daar zat een vriend bij die ik had leren kennen op Mallorca toen ik daar op zomervakantie was afgelopen zomer. Dus daar heb ik de hele dag een beetje mee gechilld. S'savonds zijn we naar onze vaste Irish Pub geweest en hebben we even gezellig gekletst en 'wat ben ik' gespeeld. Die dag erna natuurlijk weer op strand gelegen. S'avonds wilden we de Semana Santa ontwijken aangezien we tot 10 uur niet bij ons appartement konden komen. Dus Doortje en ik wilden even ergens Tapas gaan eten, bij Casa Lola. De Tapas daar is geweldig. Dus wij zaten daar lekker te eten en hoppa de trommels waren er weer. Dus zaten we opgesloten in Casa Lola omdat daar ook een processie gaande was voor de deur. Dus moesten we daar blijven zitten en hebben we zoveel gegeten dat ik bijna moest kotsen toen we terug liepen haha. Dinsdag avond hebben we bij onze vaste bar op Plaza Merced voetbal gekeken, dat moest natuurlijk wel aangezien Ajax speelde. Bijna iedere Spanjaard was voor Ajax en het hele terras zat vol dus dat was wel lache om te zien. Ook hadden we afgesproken dat als wij een Nederlandse vlag meenamen dat ze hem zouden ophangen in die bar. Dus als iemand een Nederlandse vlag heeft liggen, opsturen mag! :). Die woensdag uitgegaan zoals ik al verteld had aan het begin, en gister ook. Gister was het geen reet aan, veel te druk, wel wat leuke foto's gemaakt in de club, lekker model gespeeld. Ik was zo geirriteerd door alles en iedereen dat ik naar buiten ben gegaan en kebab gegeten heb. Toen had ik zo'n buikpijn dat ik ben gaan slapen en ik heb geslapen als een roosje. En nu zijn we hier. En zit ik in een ijssalon/café een rete lang verhaal te typen. Ik heb geen idee wat ik vandaag ga doen, ik denk dat ik vanavond een Netflix avond ga houden maarja je weet het maar nooit met mij dus we zullen het zien waar ik eindig.

Woensdag komt de Fam me opzoeken en ik kijk er echt heel erg naar uit, wat ik niet verwacht had eigenlijk. Ik heb ze allemaal wel erg gemist, volgende week zal dus een wat rustigere week worden haha. Dan kan ik een beetje bijkomen en aangezien Sas volgend weekend in Barca zit heb ik toch niet veel beters te doen.

De weken vliegen echt voorbij hier, aan de ene kant super klote want ik wil nog lang niet naar huis want ik vermaak me hier nog steeds elke dag heel erg, maar aan de andere kant ook wel fijn want ik mis mijn lieve vriendinnetjes best wel erg en mijn eigen bed ook wel heel erg haha.

Ik merk dat ik als persoon ook wel veranderd ben sinds ik hier zit, je komt jezelf heel erg tegen. En soms is dat best wel confronterend want dan kan je jezelf echt heel erg alleen voelen en down voelen terwijl je hier absoluut niet alleen bent. Maar het is soms wel lastig. Ik merk wel dat ik wat anders overal tegen aankijk en niet zoveel meer geef om van die kleine dingetjes waar ik me eerst wel druk om kon maken. En ik denk wel dat dat het belangrijkste is van deze tijd dat ik hier zit, dat ik mezelf beter leer kennen als persoon. Ik vind het wel fijn om even op mezelf te wonen, je word er wat volwassener van en je beseft beter wat er thuis eigenlijk allemaal wel niet voor je gedaan word. Thuis was het vanzelf sprekend dat als ik uit mijn werk kwam dat er een lekkere verse maaltijd op tafel staat, maar hier is dat niet zo en moet ik alles zelf doen. Ook de was, ook al heb je er niet altijd zin in maar als je het niet doet gebeurd het niet en zit je in een onderbroekencrisis. En ik heb ook niet altijd zin om te koken en besef me dan ook wel van ja pap of mam heeft daar ook niet altijd zin in. Ik ben daar wel wat meer overna gaan denken en besef me wel dat ik daar niet altijd even veel waardering voor heb of nouja er niet overna denk thuis. Maar ik vind het wel fijn om op mezelf te wonen.

Ik ga er nu een eind aan breiden aangezien het weer veel te lang is en jullie anders straks een uur moeten lezen, dat wil ik jullie ook niet aandoen.

Dikke kus voor jullie allemaal uit Malaga en ik mis jullie allemaal heel erg.

Love,

Rachel xxx

1. Petra:
    19 april 2019
    Rachel miss you ❤ maar fijn dat het goed gaat met je dikke kuss💋💋Petra
  2. Raymond Tukker:
    20 april 2019
    Wat een heerlijk verhaal. We houden van je en zijn ontzettend trots op je!