Week 7 of 8, ik ben de tel kwijt!

3 mei 2019 - Málaga, Spanje

Het is vandaag alweer 3 mei, en als het mei is betekent het dat ik bijna jarig ben! Dit jaar helaas geen groot feest in Barneveld omdat ik dan nog in het zonnige zuiden zit. Maar dat het 3 mei is betekent ook dat het bijna 1 juni is en ik hier morgen nog maar 4 weken zit. De tijd vliegt voorbij.

Het is nu vrijdag avond en ik lig in bed, dat is de eerste keer in 8 weken dat ik op een vrijdag avond in bed lig in plaats van dat ik ergens op het terras zit.

In mijn vorige verhaal vertelde ik over de Semana Santa en dat die gelukkig voorbij was. Ik zou die vrijdag avond een "Netflix avondje" nou dat is dus niet gelukt en ik stond die zelfde avond weer in de club voor de 3e keer op rij, en die zaterdag weer. Genoeg uit geweest dus. Vorige week was het begin van de week rustig. Op maandag hadden Sas en ik besloten om eens even op avontuur te gaan en toen hebben we de bus naar Granada gepakt. We hebben daar heerlijk een dagje de toerist uitgehangen en de beste tapas die ik ooit in mn hele leven gehad heb gegeten. Alleen voor die tapas bij dat tentje zou ik al terug gaan naar Granada. Ik vind het een mooie stad, heel schattig met al die kleine straatjes, maar ik was wel weer blij dat ik terug naar Malaga ging. Malaga blijft voor mij toch de leukste stad. Die dinsdag waren we heel moe en hebben we de hele middag lui op bed gelegen. Woensdag zou de fam hier aankomen in Malaga dus ik zou de sleutel ophalen en alvast naar het appartement gaan om daar op ze te wachten. Ik dus met mijn goede gedrag de hele avond in dat appartement gezeten, was hun vlucht gecancelled. Echt balen, dus ze zouden de volgende dag pas aankomen. Donderdag ben ik naar de wijk Soho gegaan, dat is een kunst wijk en overal zijn graffiti kunstwerken verspreid door de hele wijk. Daar heb ik dus lekker de toerist uitgehangen en wat fotootjes geschoten. Nou die avond was het dan eindelijk zo ver en was ik weer herenigd met de fam. Alleen Stephan vond het niet nodig om mij te komen bezoeken... ;). Die vrijdag heb ik met de fam in Pedregalejo op het strand gezeten en hebben papa, Jochem en ik een toertje gemaakt met de elektrische stepjes. Zaterdag hebben we het dorpje Nerja bezocht, dit was echt een super schattig klein mooi dorpje met een mooi uitzicht punt over zee. Daarna hebben we natuurlijk ook weer op het strand gezeten aangezien het elke dag hier 26 graden is opeens. 3 keer raden wat ik zondag gedaan heb, strand. En aan het einde van de middag heb ik met Jochem het muziek museum bezocht. Maandag, Dinsdag weer strand. Dinsdag avond uitgeweest want woensdag waren we vrij omdat het dag van de arbeid was. Was een goeie avond, heb natuurlijk weer 100 nieuwe vrienden gemaakt omdat ik altijd in mn 1tje buiten rondjes loop opzoek naar mensen tegen wie ik kan aanlullen. Woensdag weer strand en donderdag had ik mijn examen! Zal ook even over mn Spaanse lessen praten voor het geval er mensen zijn die denken dat ik niks anders doe dan uitgaan hier. Nou mn examen heb ik ff lekker gehaalf en mag nu naar niveau A2.  Na school heb ik nog ff een koffietje gedronken met de fam en daarna moest ik ze weer uitzwaaien en vertokken zij weer naar het koude kikkerlandje, en bleef ik achter in de zon.

En zo komen we aan bij vandaag, Sas is vandaag bij mij ingetrokken voor 2  weken, dus lekker gesjel. En voor de rest voor de hele dag op het strand gelegen en geslapen. Morgen word een hele leuke dag want Sas en ik hebben eindelijk een scooter gehuurd en dan gaan we lekker de omgeving verkennen. Dit plan was in de eerste week gemaakt, en nu eindelijk na 8 weken gebeurd het, Yes!

Nou ik geef jullie snel weer een update, Besos!!!!

ps, ik hoop dat jullie me nog herkennen want ik ben nu al bijna zwart geworden door de zon, laat staan hoe dat over 4 weken is.

XXX

1. Raymond Tukker:
    3 mei 2019
    Het was leuk dat we een paar dagen in jouw Spaanse leven konden kijken! We hebben er van genoten. Love,

Papa & mama
  2. Willie Zweers:
    4 mei 2019
    Hola Rachel

Goed te horen dat je het nog goed naar je zin hebt en dat je de wijze raad van opa opgevolgd hebt. Eindelijk wat uitgebreider nieuws over de Spaanse les. Veel plezier nog. Liefs Opa en Oma