Week 1

14 maart 2019 - Málaga, Spanje

Hola!

Op dit moment is het donderdag en bijna 10 uur 's avonds en lig ik in bed. De eerste week van mijn 12 weken durende "vakantie" zit er bijna op en ik dacht dit is wel een lekker moment om jullie thuis in ,het koude regenachtige, Nederland een kleine update te geven!

Laat ik bij het begin beginnen, zondag ochtend heb ik op Schiphol afscheid genomen van iedereen. Dikke krokodillen tranen laten vallen. 3 uur later stond ik in de 20 graden met strakblauwe lucht in het zonnige Malaga. Toen mocht ik met mijn 2 hutkoffers, die beide te zwaar waren en op knappen stonden, een taxi zoeken die mij naar mijn appartement wilde brengen. Slepend met teveel spullen was ik dan eindelijk in mijn appartement. Ik had een telefoon nummer gekregen die ik moest bellen om de sleutel te halen, dus ik daar midden op de stoep de weg blokkerend dat nummer bellen. En natuurlijk word er opgenomen in het Spaans door een vrouw die geen woord Engels spreekt en ik spreek geen woord Spaans, dus het begon allemaal al erg lekker. Nou dat is gelukkig allemaal goed gekomen en toen had ik de sleutel van mijn kamer op een super chille locatie, namelijk tegenover mijn school, perfect voor mij want nu kan ik extra lang in bed blijven liggen en de winkelstraat is maar zo'n 3 minuten lopen, Ideaal! Toen ik mijn deur open deed zag ik een keuken, en ik was opzoek naar de woonkamer maar die was er dus niet naja dat is voor de rest geen probleem. Dus deed ik de deur open van mijn slaapkamer een klein kamertje van 1 bij 1 denk ik haha. Gelukkig wel een hele grote kleding kast. Voor de rest beschikt mijn super luxe 5* kamer over een 1-persoons kraak bed, een Spaanse tv een bureautje en een kapot raam! Ik moet het er maar mee doen, als studentje kan ik mij helaas geen luxe villa veroorloven.

Maandag had ik dus om 8 uur in de ochtend een niveau toets, een grote grap aangezien ik echt 0 woorden Spaans spreek. Dus alles gegokt op die toets. Vervolgens moest ik een gesprekje voeren met een vrouw om mijn niveau te bepalen, het gesprek kwam niet verder dan Hola en I don't speak any word Spanish. Binnen 2 minuten was ik dus klaar en werd ik ingedeeld in de k A1 klas. Dat is zeg maar het laagste niveau! :). Toen had ik gewoon les zoals elke dag van 09:00 tot 13:00. In de middag dacht ik even sportief te zijn met een meisje uit mn klas en zijn we een berg opgelopen naar kasteel Gibralfaro. Het was een hele klim maar het was het waard, wat een uitzicht! Vervolgens zijn we nog even de stad in geweest en hebben we gekookt. De dagen die volgde zijn we naar school geweest en voor de rest een beetje aan mn bruine huidje gewerkt op het strand! 's avonds lekker paar sapjes nuttigen met de andere studenten en op een woensdag avond naar de club geweest. Een hele experience tot nu toe dus! Ik vermaak me dikke prima hier in het zuiden en heb medelijden met jullie in het schijtweer!

Dikke kusjes en tot mn volgende update. Joe joe! xxx

ps. foto's volgen nog, de wifi is hier niet al te best dus ondervind op het moment wat technische probleempjes.